Nieprzestrzeganie zasad rozliczania transakcji z wykorzystaniem kart płatniczych
NIEPRAWIDŁOWOŚĆ
Pracownicy urzędu miasta nie rozliczali w terminie transakcji wykonanych z użyciem służbowych kart płatniczych. Nie przedkładali w księgowości rachunków za zrealizowane płatności. Opóźnienia wynosiły od kilkunastu dni do kilku miesięcy. Zgodnie z zarządzeniem burmistrza powinni rozliczać się do 14 dni od użycia karty. Poza tym dwóch pracowników (zastępca burmistrza oraz sekretarz) pobrało kilkakrotnie przy użyciu kart służbowych gotówkę, której nie przeznaczyli na sfinansowanie wydatków urzędu. Łącznie wykonali 9 takich transakcji na kwotę ogółem 15 000 zł. Zwrócili gotówkę po upływie od miesiąca do 3 miesięcy od dnia jej pobrania. Wypłaty te miały cechy nieoprocentowanych, nielegalnych pożyczek ze środków gminy miejskiej. Skarbnik miasta, mimo że wiedział o tych nieprawidłowościach, nie poinformował o nich burmistrza.
