Jakie zmiany w regulaminach czystości i porządku
Nowelizacja ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach daje radom 12 miesięcy na dostosowanie obowiązujących uchwał do zmienianych przepisów. Jedną z uchwał, którą radni muszą dostosować do znowelizowanego brzmienia ustawy jest gminny regulamin utrzymania czystości i porządku.
Uchwalona 19 lipca 2019 r. ustawa o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (dalej: nowelizacja) weszła w życie (co do zasady) 6 września 2019 r. (por. art. 27 nowelizacji).
Jednocześnie, jak wynika z treści jej art. 9 ust. 1, rada gminy jest obowiązana dostosować uchwały wydane przed dniem wejścia w życie nowelizacji (czyli na podstawie przepisów w brzmieniu obowiązującym przed 6 września 2019 r.) do przepisów ustawy z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (dalej: u.c.p.g.), w brzmieniu ustalonym nowelizacją z 19 lipca 2019 r.
Przepis art. 9 ust. 1 nowelizacji wyznaczył radom gmin 12-miesięczny termin, w którym powinno nastąpić dostosowanie uchwał do nowych przepisów. Termin ten upływa 6 września 2020 r.
