Sprawozdanie o odebranych odpadach komunalnych krok po kroku – termin do 31 sierpnia 2020 r.
Przedsiębiorcy wpisani do Rejestru BDO mają obowiązek złożenia rocznego sprawozdania o odebranych odpadach komunalnych. Wyjątkowo termin składania sprawozdań rocznych za rok 2019 upływa 31 sierpnia 2020 r.
Obowiązek sprawozdawczy
Przedsiębiorcy wpisani do rejestru odbierających odpady komunalne od właścicieli nieruchomości w danej gminie, mają obowiązek corocznego składania sprawozdania w terminie do 31 stycznia. Obowiązek ten został wprowadzony artykułem 9n ust. 1 ustawy z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (dalej: u.c.p.g.). Sprawozdanie należy złożyć wójtowi, burmistrzowi lub prezydentowi miasta za pośrednictwem Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami, tzw. BDO.
Sprawozdania za 2019 rok są pierwszymi, które należy składać elektronicznie z wykorzystaniem Bazy danych odpadowych. Stąd też w celu przygotowania osób do złożenia pierwszego sprawozdania z poziomu BDO, ustawą z 30 kwietnia 2020 r. o zmianie niektórych ustaw w zakresie działań osłonowych w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 wprowadzono istotne zmiany dotyczące terminów składania sprawozdań, przesuwając termin z 31 stycznia na 31 sierpnia 2020 r.
