Przygotowanie projektu planu finansowego jednostki organizacyjnej podległej JST
Elementem prac związanych z przygotowaniem i podjęciem uchwały budżetowej jednostki samorządu terytorialnego jest przygotowanie projektów planów finansowych przez podległe jej jednostki organizacyjne. Uchwała budżetowa danej jednostki samorządu terytorialnego obejmuje bowiem swoim zakresem dane zawarte w planach finansowych jednostek podległych.
Procedurę opracowania projektu planu finansowego - czyli planu dochodów i wydatków danej jednostki - określają art. 248 i 249 ustawy z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (dalej: u.o.f.p.) i rozporządzenie Ministra Finansów z 7 grudnia 2010 r. w sprawie sposobu prowadzenia gospodarki finansowej jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych (dalej: r.s.p.g.f.). Ponadto istotne znaczenie dla procesu planistycznego jednostek budżetowych ma określenie (w formie uchwały) przez organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego (dalej: JST) trybu prac nad projektem uchwały budżetowej. W praktyce w niektórych JST ich organy wykonawcze wydają szczegółowe wytyczne do planowania.
Tabela. Etapy przygotowania planu finansowego.
Etap | Termin |
| Do 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy |
|
