Jak wykazać w bilansie VAT podlegający zwrotowi do organizatora w związku z zakupem z dotacji celowej
Zgodnie z zawartą umową, VAT odliczony od zakupów podlega zwrotowi do urzędu marszałkowskiego po otrzymaniu z urzędu skarbowego. W deklaracji za listopad 2020 r. zawarty jest VAT od zakupów na:
- remont dachu i poddasza (dotacja ujęta w przychodach),
- dotacja inwestycyjna na zakup środka trwałego (dotacja księgowana na rozliczenia międzyokresowe majątku trwałego).
Podatek od towarów i usług odliczony muzeum otrzyma w 2021 r., a następnie zwróci do urzędu marszałkowskiego. Na koniec listopada 2020 r. - po złożeniu deklaracji - podatek występuje jako należność od urzędu skarbowego z tytułu podatków. Czy prawidłowo powinien również zostać przeksięgowany jako zobowiązanie wobec urzędu marszałkowskiego? Czy w momencie przeksięgowania deklaracji za listopad na urząd skarbowy można zaksięgować zobowiązanie wobec urzędu marszałkowskiego? Jak prawidłowo i pod jaką datą zaksięgować VAT podlegający zwrotowi do organizatora? Jak wykazać to w bilansie? Kiedy prawidłowo powinien być wyksięgowany zwrot podatku z konta międzyokresowego rozliczenia przychodów majątku trwałego (dotacja inwestycyjna)?
Państwowe instytucje kultury, do których należy m.in. muzeum, mogą otrzymywać dotacje celowe z budżetów jednostek samorządu terytorialnego na zadania ważne z punktu widzenia regionalnej polityki rozwoju w zakresie rozwoju kultury, w tym dotacje celowe na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji zgodnie z art. 28 ust 1b ustawy z 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (dalej: ustawa o prowadzeniu działalności kulturalnej).
