Zmiany w regulaminie wynagradzania dotyczące maksymalnych kwot wynagrodzenia pracowników ośrodka pomocy społecznej
PROBLEM
Czy dyrektor ośrodka pomocy społecznej może w regulaminie wynagradzania zmienić maksymalną kwotę wynagrodzenia pracowników? Jeśli tak, to w jakim trybie?
ODPOWIEDŹ
Dyrektor ośrodka pomocy społecznej (dalej: OPS) posiada swobodę w zakresie ustalenia wysokości maksymalnego wynagrodzenia dla pracowników, pod warunkiem że uzgodni to z organizacjami związkowymi działającymi w jednostce.
UZASADNIENIE
Dyrektor OPS może dokonać zmian w regulaminie wynagradzania na takich samych zasadach jak jego wprowadzenie. Przede wszystkim zmiany w regulaminie wynagradzania muszą być uzgodnione z działającą w danej jednostce organizacją związkową. Bez takiego uzgodnienia zmiany regulaminu nie mogą wejść w życie. Jeżeli w jednostce działa więcej niż jedna organizacja związkowa, powinny one przedstawić dyrektorowi wspólne stanowisko w ciągu 30 dni. Jeżeli ich decyzja będzie negatywna, to zmiany regulaminu wynagradzania nie będą mogły zostać przyjęte w kształcie zaproponowanym przez dyrektora i będą musiały być modyfikowane do momentu, gdy zostaną zaakceptowane przez związki zawodowe (wyrok Sądu Najwyższego z 12 lutego 2004 r., sygn. akt I PK 349/03).
