eporadnia.infor.pl 1/2000 z 01.01.2000
Data publikacji: 17.02.2021
Kto w starostwie powołuje koordynatora ds. dostępności
PYTANIE
Zgodnie z art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1062) każdy organ władzy publicznej, w tym organ administracji rządowej i samorządowej, organ kontroli państwowej i ochrony prawa oraz sądy i trybunały, wyznacza co najmniej jedną osobę pełniącą funkcję koordynatora do spraw dostępności. Czy Starosta na mocy w/w przepisu jest zobligowany do wyznaczenie koordynatora, który realizować będzie zadania tylko w Starostwie Powiatowym czy w Starostwie Powiatowym i jednostkach organizacyjnych Powiatu (m.in. szkoły, PUP)? Czy jednostki organizacyjne są w ogóle zobligowane do wyznaczenia takiego koordynatora?
