Kiedy nie stosujemy przepisów o e-doręczeniach
Od 1 lipca 2021 r. obowiązuje ustawa o doręczeniach elektronicznych. Przepisy wprowadzają sukcesywnie nowy sposób wymiany korespondencji pomiędzy podmiotami publicznymi, jak również podmiotami niepublicznymi (np. przedsiębiorstwami) czy osobami fizycznymi. Co do zasady w ciągu kilku lat doręczenia elektroniczne mają zastąpić tradycyjny sposób wymiany pism pomiędzy podmiotami publicznymi oraz pomiędzy podmiotami publicznymi i niepublicznymi. W ustawie przewidziano jednak wyjątki od tej zasady.
Obowiązujący od 1 lipca 2021 r. przepis art. 3 ustawy o doręczeniach elektronicznych (dalej: u.d.e.) wprowadza wyjątki od zasady elektronicznej wymiany korespondencji. Wyłączona ze stosowania przepisów regulujących doręczanie z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego i publicznej usługi hybrydowej została korespondencja:
