Jak prawidłowo księgować wydatki niewygasające w jednostce budżetowej
PYTANIE
Proszę o wyjaśnienie jak prawidłowo powinno przebiegać księgowanie wydatków niewygasających w jednostce budżetowej samorządu terytorialnego - t.j. w roku ich ujęcia do wykazu wydatków niewygasających (2021 r.) oraz w roku ich realizacji (2022 r.). Aktualny stan: Jednostka nadrzędna przekazała jednostce budżetowej w grudniu 2021 r. środki stanowiące równowartość wydatków niewygasających ujętych do wykazu roku 2022, które następnie (zgodnie z zaleceniem) jednostka budżetowa przekazała z powrotem do gminy na subkonto wydatków niewygasających i wykazała je jako wykonane wydatki inwestycyjne w sprawozdaniu Rb-28S roku 2021. W związku z powyższym powstał problem z zaksięgowaniem w miesiącu grudniu 2021 roku przelewu środków z jednostki budżetowej na gminne subkonto wydatków niewygasających.
