Jakie umowy powinien ujmować w rejestrze umów zawartych przez jednostki sektora finansów publicznych powiatowy urząd pracy
PYTANIE
Czy Powiatowy Urząd Pracy powinien ujmować w rejestrze umów zawartych przez jednostki sektora finansów publicznych, który będzie funkcjonował od 1 lipca 2022 r., umowy związane z obsługą urzędu np. z radcą prawnym, BHP, telekomunikacyjne? Czy też będzie obowiązek zamieszczania w rejestrze umów zawieranych przez jednostkę w ramach podstawowej działalności tzn. aktywizacji zawodowej osób bezrobotnych zgodnie z ustawą z 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (j.t. Dz.U. z 2021 r., poz. 2445) np. umowy o staż, umowy o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy, o wypłatę bonu na zasiedlenie, czy o wypłatę jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej? Poza tym zgodnie z nowelizacją ustawy z 27 sierpnia 2019 r. o finansach publicznych w rejestrze trzeba będzie ujawnić dane na temat umów zawartych w formie pisemnej dokumentowej lub w innej formie, których wartość przelewu przekraczać będzie 500 zł. Czy dopuszcza się w tym przypadku rachunki, faktury powyżej 500 zł - czy mają one być potraktowane jako faktury? Istotny jest zakup jednorazowy powyżej 500 zł? (np. jednostka zakupuje - płatność na podstawie faktury - każdorazowo w zależności od potrzeby paliwo. W skali roku jest to koszt przekraczający 500 zł, a jednorazowo są to koszty rzędu 100 zł - 300 zł.) Czy w punkcie dotyczącym przedmiotu umowy należy uwzględnić umowy wyłącznie na usługi, dostawy czy roboty budowlane zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych?
