Jak rozliczyć wzrost kosztów w konkursie regulowanym przez przepisy o działalności pożytku publicznego
PYTANIE
Zgodnie z ogłoszeniem konkursowym w trakcie realizacji zadania może nastąpić wzrost danej pozycji kosztu do 50%, spadek nie jest limitowany przy zachowaniu całkowitego kosztu zadania określonego w umowie. Po zapoznaniu się ze sprawozdaniem i dokumentami księgowymi okazało się, iż oferent nie wykazał na jednej z pozycji kosztorysowej dotyczącej cateringu, całego kosztu faktury tj 5500 zł. Zgodnie z umową koszt ten powinien wynosić 2500 zł, w sprawozdaniu ujęto koszt 3700 zł, przy zachowaniu limitu z ogłoszenia. Oferent tłumaczy, iż w sprawozdaniu nie wykazał całości kosztów z faktury (5500 zł), gdyż w zadaniu poniósł koszt jedynie 3700 zł, a pozostała kwota (1800 zł) dotyczy realizacji działań statutowych. Takie dane zawarł w opisie faktury. Czy powyższe rozliczenie jest więc prawidłowe i nie niesie za sobą konsekwencji przekroczenia dopuszczanego wzrostu 50% pozycji kosztu?
