Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Porada aktualna na dzień 04-05-2024
Porada aktualna na dzień 04-05-2024
Data publikacji: 2022-02-21

Jak zaksięgować ulgę na złe długi oraz rozwiązanie odpisu w związku z umorzeniem postępowania komorniczego

PYTANIE

W roku 2018 wystawiliśmy fakturę, która do chwili obecnej nie została zapłacona. Ponieważ nasz kontrahent został wykreślny z rejestru VAT nie mogliśmy skorzystać z ulgi na złe długi. Na całą należność brutto utworzyliśmy w roku 2019 odpis, księgując 761/280. W roku 2021 otrzymaliśmy nakaz zapłaty i wystąpiliśmy do komornika z wnioskiem o egzekucję. Niestety egzekucja była nieskuteczna i komornik w 2021 roku umorzył postępowanie. W październiku 2021 został zmieniony art. 89a ustawy o VAT i mimo że nasz dłużnik nie jest czynnym podatnikiem VAT, mogliśmy złożyć korektę deklaracji VAT uwzględniając ulgę na złe długi. Taką deklarację złożyliśmy w grudniu. Bardzo proszę o podpowiedź, jak powinnam poprawnie zaksięgować ulgę na złe długi oraz rozwiązanie odpisu w związku z umorzeniem postępowania?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00