Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 1 grudnia 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.208.2021.2.KW

Wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie pożliwości zwiększenia wartości przychodu na zasadzie kasowej w momencie otrzymania przez Wnioskodawcę bonusu (rabatu pośredniego) od Dostawców.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 9 czerwca 2021 r. (data wpływu 11 czerwca 2021 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zwiększenia wartości przychodu na zasadzie kasowej w momencie otrzymania przez Wnioskodawcę bonusu (rabatu pośredniego) od Dostawców oraz określenia wartości zwiększenia ww. przychodu – jest  nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 11 czerwca 2021 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zwiększenia wartości przychodu na zasadzie kasowej w momencie otrzymania przez Wnioskodawcę bonusu (rabatu pośredniego) od Dostawców oraz określenia wartości zwiększenia ww. przychodu (pytanie nr 4 i nr 5).

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.

A Sp. z o.o. z siedzibą w Polsce (dalej: „Wnioskodawca" lub „Spółka”) jest domem mediowym, świadczącym usługi polegające na planowaniu i prowadzeniu kampanii reklamowych oraz zakupie usług mediowych (takich jak czas reklamowy w telewizjach, miejsce na reklamę w prasie, ekspozycja w Internecie materiałów reklamowych, itp.). Wnioskodawca występuje także jako agencja reklamowa nabywająca m.in. powierzchnię reklamową od dostawcy.

W swojej działalności Wnioskodawca korzysta z różnych narzędzi oraz platform ad-serwerowych, aby zapewnić swoim kontrahentom usługi na najwyższym poziomie. Wnioskodawca jest związany z zagranicznymi podmiotami oferującymi kompleksowe platformy programmatic (dalej: „Platforma”) dla domów mediowych, reklamodawców i wydawców, dzięki której można organizować kampanie reklamowe dla klientów, a następnie je nadzorować i kontrolować poprzez np. pełen wgląd do statystyk i raportów, zmianę budżetu, obszaru, zasięgu danej kampanii prowadzonej automatycznie poprzez Platformę. Usługi świadczone są przez zagraniczne podmioty, które nie są polskimi rezydentami podatkowymi i nie podlegają polskiemu podatkowi od osób prawnych od całości dochodów uzyskanych na terytorium RP („Spółki zagraniczne”). Wnioskodawca, korzystając z Platformy, nabywa zatem od Spółek zagranicznych różnego rodzaju usługi mediowe (dalej: „Świadczenia”), o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tj. Dz. U. z 2020 r., poz. 1406 ze zm., dalej: „Ustawa o CIT”). Nabyte Świadczenia Wnioskodawca wykorzystuje do realizowania usług mediowych na rzecz swoich klientów. Z tytułu nabycia Świadczeń od Spółek zagranicznych Wnioskodawca rozpoznaje import usług w rozumieniu art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o VAT.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00