Rejestr umów – ostatecznie ruszy od 1 stycznia 2024 r. dla wszystkich jsfp
Zakres zmian
Od 1 lipca 2022 r. miał zacząć funkcjonować centralny rejestr umów zawartych przez jednostki sektora finansów publicznych, prowadzony w systemie teleinformatycznym przez Ministra Finansów. W rejestrze miały znaleźć się informacje o umowach zawartych od 1 stycznia 2022 r.
Jeszcze rejestr ten nie zaczął w praktyce funkcjonować w kształcie i na zasadach ustalonych w przepisach, a już ustawodawca postanowił je zmienić. Planowano przesunięcie w czasie terminu wejścia w życie art. 34a uofp, etapowe obejmowanie obowiązkiem wprowadzania danych do rejestru umów poszczególnych grup jsfp (1 października 2022 r., 1 stycznia 2023 r. oraz 1 kwietnia 2023 r.), zmianę kwoty (z 500 zł na 5000 bez VAT) oraz zmianę odpowiedzialności karnej za nierealizowane obowiązki w zakresie rejestru umów. Generalnie rejestr miał funkcjonować później i z wyższym progiem wartości. Do końca nie było wiadomo, jaki kształt ostatecznie przyjmą przepisy w zakresie rejestru umów.
