Ewidencja sprzedaży złomu w szkole
Jakie dokumenty od strony księgowej należy przygotować, sprzedając złom w szkole? Złom pochodzi z likwidacji składnika majątku. Czy powinno się wystawić tylko fakturę sprzedaży i następnie prawidłowo ją zaksięgować? Jak wystawić fakturę za sprzedaż złomu (15 000 zł)? Jaką stawkę VAT zastosować, jaki paragraf klasyfikacji budżetowej i konto przychodów, czy musimy zastosować mechanizm podzielonej płatności?
Dokumentacja wymagana dla operacji gospodarczej polegającej na sprzedaży złomu z likwidacji składników majątku jednostki będzie uzależniona od rodzaju jednostki. W przypadku jednostek wyposażonych w mienie Skarbu Państwa, zbywając zbędne lub zużyte składniki mienia ruchomego, w tym złom powstały w wyniku wybraku, jednostka powinna stosować zasady określone zapisami rozporządzenia z 21 października 2019 r. w sprawie szczegółowego sposobu gospodarowania składnikami rzeczowymi majątku ruchomego Skarbu Państwa (dalej: rozporządzenie w sprawie gospodarowania składnikami mienia Skarbu Państwa).
