Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Porada aktualna na dzień 18-04-2024 info
Porada aktualna na dzień 18-04-2024 info
Data publikacji: 2022-09-08

Czy po 1 stycznia 2022 r. teatr jest zobowiązany do posiadania terminala płatniczego

PYTANIE

Od 1 stycznia 2022 r. weszły w życie zmiany w ustawie Prawo Przedsiębiorców. Zgodnie z art. 19a przedsiębiorca ma obowiązek zapewnić opcję dokonywania zapłaty w każdym miejscu, w którym działalność gospodarcza jest faktycznie wykonywana, w szczególności w lokalu, poza lokalem przedsiębiorstwa lub w pojeździe wykorzystywanym do świadczenia usług transportu pasażerskiego, przy użyciu instrumentu płatniczego w rozumieniu ustawy o usługach płatniczych. Przy czym przepis ten dotyczy wyłącznie przedsiębiorców, którzy są zobligowani do prowadzenia sprzedaży przy zastosowaniu kas fiskalnych. Teatr posiada terminale płatnicze do obsługi sprzedaży biletów na spektakle. W styczniu 2022 r. zakupiono terminal płatniczy do kasy znajdującej się w księgowości, gdzie przyjmowane są wpłaty za pozostałą sprzedaż, np. za wynajem pokoi gościnnych. Czy teatr jako instytucja kultury jest zobowiązana do posiadania terminala płatniczego wg zmian przepisów od 1 stycznia 2022 r. ustawy Prawo Przedsiębiorców? Czy obowiązek zapewnienia opcji dokonywania zapłaty bezgotówkowo należy rozumieć posiadanie terminala płatniczego czy można użyć innej formy płatności bezgotówkowej tzn. przelewu?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00