Porada
Czy pracownikowi można wydać ksero list płac z lat osiemdziesiątych
PROBLEM
Była pracownica (nauczycielka) złożyła podanie o odszukanie list płac z lat 1982-1991 oraz ich kserkopie. Dodam, że pracownica ubiega się o emeryturę i zostało dla niej wydane niedawno RP-7 przez naszą szkołę. Czy mamy prawny obowiązek wydać pracownicy ksero list płac z uwzględnieniem RODO (zakrywając dane innych pracowników)?
RADA
Zaświadczenie ZUS ERP-7 pracodawca lub inny uprawniony podmiot (m.in. następca prawny, likwidator, podmiot upoważniony przez płatnika składek) wydaje na podstawie takich dokumentów jak m.in. listy płac, kartoteki zarobkowe czy akta osobowe pracownika. Zatem, co do zasady, nie ma podstaw do wydania pracownicy, oprócz tego zaświadczenia, list płac, skoro na ich podstawie przygotowali Państwo ERP-7. Zatem list płac, tak jak i innych dokumentów, nie należy załączać do tego zaświadczenia, jeżeli wynika z niego wysokość wynagrodzenia, przychodu czy dochodu. W przypadku, gdyby w zakresie danych wykazanych w zaświadczeniu istniały poważne wątpliwości pracownika, poparte posiadaną przez niego dokumentacją lub wątpliwości organu rentowego, mogą oni wystąpić do pracodawcy o stosowne wyjaśnienia czy przekazanie odpisów tych dokumentów, choć zazwyczaj zdarza się to niezwykle rzadko. Pracodawca lub inny podmiot uprawniony do wystawienia zaświadczenia ERP-7 ponosi odpowiedzialność za wystawienie zaświadczenia niezgodnego z prawdą.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right