Jak usunąć z ewidencji środków trwałych wyposażenie przyjęte niezgodnie z polityką rachunkowości
Gmina prowadzi ewidencję środków trwałych i wyposażenia szkół oraz przedszkoli. W ramach zakupu z programu Laboratoria Przyszłości większa część wyposażenia została przyjęta jako zbiorcze wyposażenie. W polityce rachunkowości jest zapis, że pozostałe środki trwałe (wyposażenie) o wartości od 500 zł do 10 000 zł objęte są ewidencją księgową ilościowo-wartościową. Środki te również są umarzane w 100% pod datą przekazania do używania. Wyposażenie zostało przyjęte niezgodnie z polityką rachunkowości. Co należy zrobić w takim przypadku? Jak prawidłowo „zdjąć” to wyposażenie z ewidencji środków trwałych?
Przyjęte zasady (polityka) rachunkowości są miejscem regulującym obszary rachunkowości jednostki, które wprost nie zostały określone w przepisach ustawy z 29 września 1994 r. o rachunkowości (dalej: uor).
