Czy gmina powinna zgłosić inny niż w rozporządzeniu Ministra Finansów współczynnik proporcji jako schemat podatkowy
Referat w urzędzie gminy zajmuje się zaopatrzeniem mieszkańców w wodę. Gmina przy pomocy wyspecjalizowanej firmy uzyskała przed Naczelnym Sądem Administracyjnym możliwość zastosowania współczynnika proporcji dla przypisywania kwoty podatku naliczonego do działalności gospodarczej, innego niż współczynnik określony w rozporządzeniu Ministra Finansów z 17 grudnia 2015 r. w sprawie sposobu określania zakresu wykorzystywania nabywanych towarów i usług do celów działalności gospodarczej w przypadku niektórych podatników. Żadne zmiany organizacyjne w urzędzie gminy nie nastąpiły. Na mocy art. 86 ust. 2h ustawy o VAT gminy mogą skorzystać z innych alternatywnych współczynników. W związku z tym, czy gmina powinna zgłosić alternatywny współczynnik jako schemat podatkowy, skoro ustawa dopuszcza możliwość zastosowania alternatywnych metod? Budżet gminy w latach 2019–2023 waha się od ponad 50 do ponad 58 mln zł. Czy w podanym przypadku gmina spełnia przesłanki stwierdzające wystąpienie schematu podatkowego, tj. kryterium kwalifikowanego korzystającego, kryterium głównej korzyści?
