Gazeta Samorządu i Administracji 2/2024 z 20.02.2024
Artykuł aktualny
na dzień 05.12.2025
Data publikacji: 26.02.2024
Wyznaczenie na przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej pracownika niezajmującego stanowiska kierowniczego
Nieprawidłowość
W instrukcji inwentaryzacyjnej urzędu miejskiego zapisano, że na przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej powołuje się pracownika zajmującego kierownicze stanowisko urzędnicze. Mimo to burmistrz miasta wyznaczył na to stanowisko inspektora w referacie ogólno-administracyjnym (czyli pracownika zatrudnionego na zwykłym stanowisku urzędniczym). Burmistrz stwierdził, że zrobił tak, ponieważ pracownik ten przeszedł odpowiednie szkolenia i ma tak ustalony zakres obowiązków, aby mieć czas na pełnienie tej dodatkowej funkcji. Kierownicy komórek organizacyjnych urzędu miejskiego są zbyt obłożeni bieżącymi obowiązkami, aby móc jeszcze angażować się w prace komisji inwentaryzacyjnej.
