Wyrok WSA w Rzeszowie z dnia 12 czerwca 2024 r., sygn. II SA/Rz 1943/23
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie w składzie następującym: Przewodniczący SNSA Stanisław Śliwa /spr./ Sędziowie WSA Piotr Godlewski WSA Maria Mikolik po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w trybie uproszczonym w dniu 12 czerwca 2024 r. sprawy ze skargi T. G. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego w Warszawie z dnia 10 sierpnia 2023 r. nr BP.501.329.2022.LB3.446087 w przedmiocie kary pieniężnej za naruszenie przepisów o transporcie drogowym – skargę oddala –
Uzasadnienie
Decyzją z 10 sierpnia 2023 r. nr BP.501.329.2022.2065.LB3.446087 Główny Inspektor Transportu Drogowego (GITD), po rozpoznaniu odwołania T. G. - zarządcy sukcesyjnego przedsiębiorstwa G. W. "[....]" w spadku, utrzymał w mocy decyzję Lubelskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego (LWITD) z 11 stycznia 2022 r. o nałożeniu kary pieniężnej. W podstawie prawnej Organ II instancji powołał: art. 138 § 1 pkt 2 ustawy z 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego, (Dz. U. z 2023 r. poz. 775 ze zm.), zwanej dalej "K.p.a." art. 4 pkt 22, art. 7a, art. 14, art. 92b ust. 1, art. 92c ust. 1 ustawy z 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2022 r. poz. 2201 ze zm.), zwanej następnie "u.t.d.", lp. 5.2.1, lp. 5.12.1, lp. 6.3.8, lp. 9.2 załącznika nr 3 do tego aktu, art. 4, art. 6, art. 7, art. 8 Rozporządzenia (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z 15 marca 2006 r. w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego oraz zmieniającego rozporządzenia Rady (EWG) nr 3821/85 i (WE) 2135/98, jak również uchylającego rozporządzenie Rady (EWG) nr 3820/85 (Dz. Urz. UE L 102 z 11.04.2006) dalej "rozporządzenie 561/2006", art. 34 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 165/2014 z 4 lutego 2014 r. w sprawie tachografów stosowanych w transporcie drogowym i uchylającego rozporządzenie Rady (EWG) nr 3821/85, (Dz. UE L60 z 28.02.2014 r.), dalej "rozporządzenie 165/2014" art. 1, art. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2020/1054 z 15 lipca 2020 r. zmieniające rozporządzenie (WE) nr 561/2006 w odniesieniu do minimalnych wymogów dotyczących maksymalnego dziennego i tygodniowego czasu prowadzenia pojazdu, minimalnych przerw oraz dziennego i tygodniowego okresu odpoczynku oraz zmieniające rozporządzenie (UE) nr 165/2014 w odniesieniu do określania położenia za pomocą tachografów (Dz. Urz. UE L Nr 249, str. 1), art. 2, art. 14, art. 21 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o czasie pracy kierowców (Dz. U. z 2022 r. poz. 1473) oraz rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z 5 listopada 2019 r. w sprawie kontroli ruchu drogowego (Dz. U z 2019 r. poz. 2141).
