Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 10 grudnia 2024 r., sygn. I SA/Wr 659/24
Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Jarosław Horobiowski (sprawozdawca), Sędziowie Sędzia WSA Tadeusz Haberka, Asesor WSA Iwona Solatycka, , Protokolant Starszy specjalista Magdalena Rogalewicz, , po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 10 grudnia 2024 r. sprawy ze skargi M z siedzibą we W. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 26 czerwca 2024 r. znak 0111-KDIB1-3.4010.249.2024.1.AN w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych: I. uchyla interpretację indywidualną w całości; II. zasądza od Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej na rzecz strony skarżącej kwotę 697,00 (sześćset dziewięćdziesiąt siedem) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.
Uzasadnienie
1. Postępowanie przed organem administracji publicznej.
1.1. Przedmiotem skargi M. Sp. z o.o. z siedzibą we W. (dalej: Wnioskodawca, Strona, Spółka, Podatnik, Skarżąca) jest interpretacja indywidualna Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (dalej: DKIS, organ interpretujący, organ podatkowy) z dnia 26 kwietnia 2024 r. nr 0111-KDIB1-3.4010.249.2024.1.AN w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych (dalej CIT).
1.2. Jak wynika z akt sprawy, w dniu 26 kwietnia 2024 r., Spółka złożyła wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie ustalania, czy będzie zobowiązana do sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych przy przekroczeniu progów dokumentacyjnych określonych w art. 11k ust. 2 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r., o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U. z 2023 r., poz. 2805 ze zm.; dalej ustawa o CIT), czy też będzie mogła korzystać z wyłączenia z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych wynikającego z art. 11n pkt 5 tej ustawy.
W opisie stanu faktycznego wskazano, że Spółka z o.o. została utworzona na podstawie Uchwały Rady Miejskiej W. Jest podmiotem, w którym 100 % udziałów posiada Gmina W. (dalej Gmina, Miasto). Spółka realizuje zadania o charakterze użyteczności publicznej, w szczególności zadania własne gminy służące bieżącemu i nieprzerwanemu zaspakajaniu zbiorowych potrzeb mieszkańców Gminy, dotyczących głównie lokalnej komunikacji zbiorowej w zakresie przewozu osób i bagażu środkami komunikacji miejskiej. Sprzedaż usług przewozowych w zakresie przewozu osób i bagażu środkami komunikacji miejskiej, stanowi zasadniczy przedmiot działalności Wnioskodawcy i – na podstawie aktu założycielskiego Spółki i aktów wykonawczych – jest realizowana w oparciu o umowę z dnia 26 marca 2010 r. na wieloletnie wykonywanie zadań powierzonych Stronie przez Miasto (dalej Umowa przewozowa) oraz o aneksy sporządzane do niej w kolejnych latach.
