Wyrok WSA w Białymstoku z dnia 12 grudnia 2024 r., sygn. II SA/Bk 629/24
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Białymstoku w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Marek Leszczyński, Sędziowie asesor sądowy WSA Marta Joanna Czubkowska (spr.) sędzia WSA Małgorzata Roleder, Protokolant specjalista Katarzyna Derewońko, po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 12 grudnia 2024 r. sprawy ze skargi J. K. i C. Ł. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Białymstoku z dnia 5 września 2024 r. nr 409.133/B-7/XV/24 w przedmiocie ustalenia warunków zabudowy 1. uchyla zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą jej wydanie decyzję Burmistrza Knyszyna z dnia 8 sierpnia 2024 r. numer Go.6730.36.2024; 2. zasądza od Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Białymstoku na rzecz skarżącej C. Ł. kwotę 997 (dziewięćset dziewięćdziesiąt siedem) złotych oraz na rzecz skarżącego J. K. kwotę 997 (dziewięćset dziewięćdziesiąt siedem) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.
Uzasadnienie
Skarga została wywiedziona na podstawie następujących okoliczności.
Decyzją z 8 sierpnia 2024 r. nr Go.6730.36.2024 Burmistrz Knyszyna ustalił na rzecz wnioskodawcy – P. Sp. z o.o. z siedzibą w W. warunki zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie farmy fotowoltaicznej, na części działek ozn. nr geod. [...] i [...], obręb G., P., W., gm. K.
Odwołanie od tej decyzji wnieśli J.K., C.Ł., J.S., A.W. i zarzucili naruszenie:
1. art. 7 K.p.a., poprzez nie podjęcie wszelkich niezbędnych czynności w celu ustalenia dokładnego stanu faktycznego, jak też bez uwzględnienia interesu społecznego i słusznego interesu obywateli;
2. art. 77 § 1 K.p.a., poprzez nie dokonanie w sposób wyczerpujący zebrania i rozpatrzenia całego materiału dowodowego;
3. art. 80 K.p.a., poprzez rozstrzygnięcie sprawy w oparciu o niepełny materiał dowodowy, co poskutkowało błędnym uznaniem, że w niniejszej sprawie zaistniały przesłanki do ustalenia warunków zabudowy zgodnie z wnioskiem;
4. art. 53 ust. 4 pkt 2a u.p.z.p., poprzez nie dokonanie ważnego uzgodnienia decyzji z właściwym organem Państwowej Inspekcji Sanitarnej - pod względem wymagań higienicznych i zdrowotnych - co jest niezwykle istotne w przypadku inwestycji o tak dużych rozmiarach i zasięgu oddziaływania;
