Jak traktować odpady z nieruchomości niezamieszkałej, na której prowadzona jest działalności gospodarcza
PROBLEM
Wójt gminy na podstawie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie prowadzi kontrolę w zakresie posiadania umów dot. gospodarowania odpadami przez właścicieli nieruchomości niezamieszkałych, którzy nie ponoszą opłat na rzecz gminy. Czy podczas przeprowadzania kontroli powinniśmy wymagać od wszystkich kontrolowanych właścicieli zawarcia w zapisach umowy wszystkich frakcji odpadów zgodnie z rozporządzeniem Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 10 maja 2021 r. w sprawie sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów, wskazanym w art. 4a ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach? Jak postąpić np. z właścicielem nieruchomości niezamieszkałej, który prowadzi działalność gospodarczą, ale wyłącznie w dziedzinie doradztwa finansowego bądź jest przedstawicielem handlowym?
