Wiążąca informacja stawkowa z dnia 4 lutego 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, 0112-KDSL2-2.440.614.2024.2.EZW
WIS USŁUGA – grupowe zajęcia edukacyjno-terapeutyczne w zakresie uzależnień przeznaczone dla dzieci.
Na podstawie art. 42a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2024 r., poz. 361, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, po rozpatrzeniu wniosku (…) z dnia 2 grudnia 2024 r. (data wpływu 2 grudnia 2024 r.), uzupełnionego pismami z dnia: 17 grudnia 2024 r. (data wpływu 17 grudnia 2024 r.) oraz 21 stycznia 2025 r. (data wpływu 23 stycznia 2025 r.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wydaje niniejszą wiążącą informację stawkową.
Przedmiot wniosku: usługa – grupowe zajęcia edukacyjno-terapeutyczne w zakresie uzależnień przeznaczone dla dzieci
Opis usługi:
Wnioskodawca organizuje grupowe zajęcia edukacyjno-terapeutyczne dla dzieci, które są realizowane przez pedagogów. Zajęcia te mają charakter terapeutyczno-pedagogiczny oraz edukacyjny i koncentrują się na przekazywaniu wiedzy oraz kształtowaniu umiejętności psychospołecznych, które pomagają w radzeniu sobie z uzależnieniami oraz sprzyjają zdrowemu stylowi życia. Zajęcia obejmują określoną liczbę spotkań realizowanych według ustalonego harmonogramu. Zajęcia edukacyjno-terapeutyczne dedykowane są dzieciom (uczniom szkół) i obejmują wsparcie w zakresie takich problemów jak zaburzenia lękowe, uzależnienia behawioralne, cyberprzemoc, uzależnienia od alkoholu i narkotyków, radzenie sobie ze stresem oraz skłonności autodestrukcyjne. Są również skierowane do dzieci niezależnie od tego, czy powyższe problemy zostały zdiagnozowane. Zajęcia wspomagają edukację dzieci w zakresie wypracowania zrozumienia: (i) czym są uzależnienia, (ii) co może wywoływać uzależnienia, (iii) w jaki sposób identyfikować uzależnienia, oraz (iv) jak sobie z nimi radzić. Celem zajęć jest zdobycie wiedzy poprawiającej funkcjonowanie dzieci w społeczeństwie poprzez edukację z wykorzystaniem elementów terapeutycznych. Bezpośrednim efektem zajęć jest: (A) wypracowanie zrozumienia, czym są uzależnienia (alkoholowe i narkotyczne), co je wywołuje oraz jak je identyfikować, oraz (B) nauka technik terapeutycznych radzenia sobie z uzależnieniami w zakresie pomocy pedagogicznej. Zajęcia mają charakter grupowy i wspierają rozwój psychologiczno-pedagogiczny dzieci. Zajęcia prowadzone są za pomocą różnych metod dydaktycznych, takich jak pogadanki, dyskusje grupowe, ćwiczenia aktywizujące, symulacje oraz prezentacje multimedialne. Ich celem jest poprawa funkcjonowania dzieci w społeczeństwie dzięki stymulacji procesów rozwojowych oraz rozwijaniu umiejętności psychospołecznych i emocjonalnych.
