Wiążąca informacja stawkowa z dnia 7 lutego 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, 0112-KDSL2-2.440.551.2024.3.EZW
WIS USŁUGA – realizacja w formie bajkoterapii programu profilaktycznego przeznaczonego dla dzieci, którego celem jest wzmocnienie postaw asertywnych wobec substancji uzależniających.
Na podstawie art. 42a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2024 r., poz. 361, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, po rozpatrzeniu wniosku (…) z dnia 4 listopada 2024 r. (data wpływu 4 listopada 2024 r.), uzupełnionego pismami z dnia: 11 grudnia 2024 r. (data wpływu 11 grudnia 2024 r.) oraz 29 stycznia 2025 r. (data wpływu 29 stycznia 2025 r.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wydaje niniejszą wiążącą informację stawkową.
Przedmiot wniosku: usługa – realizacja w formie bajkoterapii programu profilaktycznego „(…)” przeznaczonego dla dzieci, którego celem jest wzmocnienie postaw asertywnych wobec substancji uzależniających
Opis usługi:
Świadczona usługa to realizacja programu profilaktycznego „(…)”. Program jest realizowany w formie bajkoterapii. Specjaliści prowadzący zajęcia to psycholodzy, pedagodzy oraz inni specjaliści z wykształceniem terapeutycznym, socjologicznym, resocjalizacyjnym, a także osoby, które nabyły uprawnienia do prowadzenia programów w drodze certyfikacji, tj. ukończyły odpowiednie szkolenie uprawniające do prowadzenia danego programu lub są po kursach, szkole trenerskiej lub innych szkoleniach kierunkowych związanych z prowadzeniem zajęć dla dzieci. Program „(…)” skierowany jest do najmłodszych uczniów szkół podstawowych. Program ma charakter uprzedzający, jego zadaniem jest zapobieganie sytuacjom dysfunkcyjnym w życiu dziecka zanim się pojawią. Założeniem programu jest uczenie (...). Cele szczegółowe programu to (...). Odbiorcami i beneficjentami programu zawsze są dzieci w wieku szkolnym. Zajęcia odbywają się w szkołach w ramach zajęć obowiązkowych, w obecności nauczyciela. Realizacja programu „(…)” polega przede wszystkim na organizacji zajęć w szkole dla dzieci (uczniów), których celem jest wzmocnienie postaw asertywnych wobec substancji uzależniających. Zajęcia prowadzone są w grupie (klasie). Realizacja programu w danej grupie (klasie) odbywa się jednorazowo, czas trwania to ok. (…) godziny lekcyjne. Natomiast realizacja usługi może obejmować realizację programu w wielu grupach (klasach) np. wszystkich klasach (...) w danej szkole. Jedna opłata obejmuje całość zajęć (…) dla pojedynczej grupy. Zajęcia służą rozwojowi kompetencji emocjonalno-społecznych dzieci. Wsparcie edukacji dzieci odbywa się poprzez rozwój ww. umiejętności. m.in. przez kształtowanie i wzmacnianie norm przeciwnych zażywaniu środków odurzających przez dzieci i młodzież. Zajęcia wspomagają rozwój psychologiczno-pedagogiczny m.in. poprzez rozwijanie umiejętności emocjonalno-społecznych, a także poprzez uświadomienie w kwestii możliwości rozwoju bez używania substancji psychoaktywnych oraz wzmocnienie postaw asertywnych w sytuacji namowy do zażywania substancji odurzających, a także poprzez hamowanie reakcji autodestrukcyjnych uczniów. Usługa nie ma charakteru szkoleniowego, który podnosi poziom wiedzy specjalistycznej czy kompetencje zawodowe. Dzieci nie dostają dyplomów z tego tytułu.
