edukacja
Szkoły gotowe na zmiany?
Trzy etapy nauczania w szkole podstawowej, tydzień projektowy – m.in. takie propozycje przedstawili eksperci pracujący przy MEN nad reformą ramowych planów nauczania. Eksperci mają wątpliwości, czy uda się wdrożyć zmiany w realiach polskiej szkoły
W nowych planach nauczania ma być więcej zajęć praktycznych
Rada ds. Monitorowania Wdrażania Reformy Oświaty przy Instytucie Badań Edukacyjnych – Państwowym Instytucie Badawczym (IBE-PIB) przyjęła oficjalne stanowisko dotyczące nowego formatu podstawy programowej. Eksperci pozytywnie ocenili zaproponowany przez IBE-PIB model konstruowania podstaw programowych. Jednym z kluczowych postulatów jest podział edukacji na trzy etapy: klasy I–III, IV–VI oraz VII–VIII, co ma lepiej dostosować proces nauczania do rozwoju uczniów. Dodatkowo rada rekomenduje wyodrębnienie zasad oceniania z podstawy programowej i uregulowanie ich w
