Wiążąca informacja stawkowa z dnia 17 lutego 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, 0112-KDSL2-2.440.477.2024.6.DS
WIS ŚWIADCZENIE KOMPLEKSOWE – wykonanie pokazu iluzji pn. „(...)” oraz przeprowadzenie warsztatów związanych z pokazem.
Na podstawie art. 42a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2024 r., poz. 361, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, po rozpatrzeniu wniosku (…) z dnia 27 września 2024 r. (data wpływu 27 września 2024 r.), uzupełnionego pismami z dnia: 27 września 2024 r. (data wpływu 27 września 2024 r.), 8 października 2024 r. (data wpływu 8 października 2024 r.), 12 listopada 2024 r. (data wpływu 12 listopada 2024 r.), 18 grudnia 2024 r. (data wpływu 18 grudnia 2024 r.), 29 grudnia 2024 r. (data wpływu 29 grudnia 2024 r.) oraz 9 stycznia 2025 r. (data wpływu 9 stycznia 2025 r.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wydaje niniejszą wiążącą informację stawkową.
Przedmiot wniosku: usługa (świadczenie kompleksowe) – wykonanie pokazu iluzji pn. „(...)” oraz przeprowadzenie warsztatów związanych z pokazem
Opis usługi: Wnioskodawca zamierza świadczyć na rzecz szkół świadczenie polegające na wykonaniu pokazu iluzji pn. „(...)” oraz przeprowadzeniu warsztatów związanych z pokazem. Iluzjonista w ramach usługi przygotowuje scenę i odpowiednie narzędzia potrzebne do występu, takie jak skrzynie, karty, monety, sznury. Dba o to, aby oświetlenie i efekty dźwiękowe odpowiednio wspierały wykonywane triki. Iluzjonista rozpoczyna pokaz, często opowiadając historie lub tworząc kontekst dla wykonywanych sztuczek. Zaprasza widzów do udziału, poprzez wybór osoby z publiczności do współpracy przy sztuczce. Iluzjonista wykonuje różnorodne iluzje, które mają na celu zaskoczenie i zadziwienie widzów. Dzieci angażowane są w przygotowywanie rekwizytów do iluzji, tworzą magiczne kapelusze z papieru, kolorowe chusteczki czy magiczną różdżkę. Efektem pokazu jest dobra zabawa i pozytywne emocje, które towarzyszą widzom podczas całego występu, wzbudzenie ciekawości i chęci odkrycia sekretu za magicznymi sztuczkami. Warsztaty odbywają się po zakończeniu wszystkich etapów pokazu iluzji jako jego kontynuacja w formie praktycznych zajęć. Podczas pokazu uczestnicy obserwują różnorodne triki i iluzje, które wywołują ciekawość oraz fascynację. Warsztaty pozwalają uczestnikom na przejście od roli obserwatora do aktywnego uczestnika, który uczy się podstawowych technik iluzjonistycznych. Zarówno pokaz iluzji, jak i warsztaty będą prowadzić do realizacji określonych celów, tj. cel edukacyjny, cel rozrywkowy, cel interaktywny. Pokaz i warsztaty są okazją do nauki poprzez zabawę, co czyni je atrakcyjnym narzędziem wspierającym edukację i rozwój osobisty uczestników. Kluczowym aspektem jest zapewnienie, że pokaz będzie atrakcyjny, zabawny i pełen humoru, dostosowanego do wieku dzieci, że iluzjonista zaprezentuje oryginalne i pomysłowe triki, które zaskoczą i zachwycą dzieci, oraz że występ będzie nie tylko rozrywkowy, ale również zawierał elementy edukacyjne, które będą wspierać rozwój kreatywności i logicznego myślenia u dzieci. Klienci (szkoły) oczekują kompleksowego rozwiązania – zarówno rozrywki, jak i praktycznej edukacji – w ramach jednego wydarzenia. Wynagrodzenie obejmuje całość świadczenia, czyli pokaz iluzji oraz związane z nim warsztaty. Istnieje ścisła zależność między pokazem iluzji a warsztatami powodująca, że elementy te nie mogą być wykonywane odrębnie. Spójność prowadzenia pokazu i warsztatów przez jednego wykonawcę (iluzjonistę) zapewnia ciągłość i logiczny przebieg wydarzenia. Łączność obu elementów daje uczestnikom pełne doświadczenie edukacyjno-rozrywkowe. Pokaz iluzji „(...)” i warsztaty z nim związane stanowią jedno świadczenie kompleksowe, którego elementy są nierozerwalnie ze sobą powiązane. Czynności te są ze sobą ściśle powiązane i tworzą z ekonomicznego punktu widzenia jedną nierozłączną całość. Ich realizacja w formie odrębnych usług byłaby niezgodna z oczekiwaniami zleceniodawców oraz charakterem całego programu.
