Wiążąca informacja stawkowa z dnia 28 kwietnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, 0112-KDSL2-2.440.57.2025.2.DS
WIS USŁUGA – zajęcia muzyczne dla dzieci świadczone na rzecz osób fizycznych (rodziców i opiekunów dzieci).
Na podstawie art. 42a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2024 r., poz. 361, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, po rozpatrzeniu wniosku (…) z dnia 7 lutego 2025 r. (data wpływu 7 lutego 2025 r.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wydaje niniejszą wiążącą informację stawkową.
Przedmiot wniosku: usługa – zajęcia muzyczne dla dzieci w wieku (…) świadczone na rzecz osób fizycznych (rodziców i opiekunów dzieci)
Opis usługi: Wnioskodawca (osobiście) prowadzi muzyczne zajęcia grupowe dla dzieci w wieku (…). Usługa świadczona jest na rzecz osób fizycznych (rodziców/opiekunów dzieci). W zajęciach biorą udział opiekunowie i rodzice, którzy są czynnymi uczestnikami zajęć, osoba prowadząca nie jest sama z dziećmi podczas prowadzenia zajęć. W trakcie zajęć Wnioskodawca (…). (…). Zajęcia prowadzone są regularnie i systematycznie, można zapisać dziecko na cały cykl zajęć, część cyklu, bądź pojedyncze wejścia. Wnioskodawca posiada wykształcenie (…). Zajęcia mają na celu wsparcie rozwoju i uzdolnień muzycznych oraz wspieranie ogólnego rozwoju emocjonalnego i społecznego dziecka. Celem usługi jest wspieranie rozwoju muzycznego dzieci w pierwszych latach życia, rozbudzenie ciekawości muzycznej oraz rozwijanie rozumienia muzyki. Dodatkowym celem jest wsparcie rozwoju mowy dziecka. Oczekiwania nabywców usługi to przede wszystkim uspołecznianie dzieci, dawanie im możliwości kontaktu z innymi osobami, poza tymi, które znają, kontaktu także z innymi dziećmi, przygotowanie dzieci do łatwiejszej adaptacji w instytucjach edukacyjnych, uwrażliwienie na muzykę, zaktywizowanie i wyciszenie dzieci. Rodzice i opiekunowie pragną rozwijać umiejętności i potencjał muzyczny dzieci w naturalny sposób oraz pragną, aby dziecko rozwijało umiejętność rozumienia muzycznego. Zajęcia stanowią wsparcie do innych działań edukacyjnych takich jak pokazanie dziecku na czym polega rytmiczne poruszanie się, zapoznanie słuchowe dziecka ze zmiennością muzyczną, różnymi skalami i metrami muzycznymi. Zajęcia pomagają dziecku w budowaniu własnego języka muzycznego oraz uwrażliwiają na walory estetyczne muzyki. Dzieci nie uczą się muzyki na określonym poziomie zaawansowania, a jedynie poznają różnorodność świata muzyki.
