Wiążąca informacja stawkowa z dnia 30 kwietnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, 0112-KDSL2-2.440.642.2024.6.AS
WIS USŁUGA – zajęcia z (…) dla dzieci w wieku 4-10 lat.
Na podstawie art. 42a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2024 r., poz. 361, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, po rozpatrzeniu wniosku (…) z dnia 19 grudnia 2024 r. (data wpływu 19 grudnia 2024 r.), uzupełnionego pismami z dnia 14 lutego 2025 r. (data wpływu 14 lutego 2025 r.), z dnia 20 lutego 2025 r. (data wpływu 20 lutego 2025 r.) oraz z dnia 3 marca 2025 r. (data wpływu 3 marca 2025 r.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wydaje niniejszą wiążącą informację stawkową.
Przedmiot wniosku: usługa – zajęcia z (…) dla dzieci w wieku 4-10 lat
Opis usługi: Wnioskodawca (…) prowadzi zajęcia z zastosowaniem metody (…) dla dzieci w wieku od 4 do 10 lat. Metoda ta jest powszechnie stosowana w pracy z dziećmi, mając na celu wsparcie ich rozwoju emocjonalnego, społecznego i ruchowego poprzez ćwiczenia oparte na ruchu i interakcjach z innymi uczestnikami zajęć. Zajęcia odbywają się w formie grupowych spotkań (raz w tygodniu, przez 75 minut). Dzieci biorą w nich udział wraz z rodzicami/opiekunami, którzy ponoszą odpowiedzialność za bezpieczeństwo dzieci w trakcie zajęć. Nie ma kryteriów doboru dzieci do grupy, zajęcia przeznaczone są dla dzieci w określonym wieku i wszystkie w tym przekroju wiekowym mogą w nich brać udział, bez względu na umiejętności. Podczas zajęć uczestnicy poprzez ruch uczą się budowania relacji z innymi, świadomości swojego ciała, przestrzeni oraz komunikacji. Program zajęć jest dostosowany do potrzeb uczestników i obejmuje ćwiczenia wspomagające rozwój psychofizyczny oraz umiejętności interpersonalne. Oczekiwania nabywcy usługi powiązane są z korzyściami płynącymi z zajęć, tj.: wsparcie rozwoju motorycznego, koordynacji, równowagi dziecka, wsparcie komunikacji werbalnej i niewerbalnej, kontaktów społecznych, umiejętności pracy w grupie, wzmocnienie więzi, budowanie poczucia własnej wartości, uświadamianie sobie możliwości i braków, jakie dziecko posiada, chęć spędzenia czasu z dzieckiem w pełni bez telefonu, internetu, podczas zabaw ruchowych, wspieranie koncentracji i skupienia uwagi u dzieci, możliwość dzielenia się z innymi swoimi obawami.
