Wyrok WSA w Warszawie z dnia 12 listopada 2024 r., sygn. VII SA/Wa 2000/24
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Mirosław Montowski Sędziowie: sędzia WSA Artur Kuś asesor WSA Paweł Konicki (spr.) po rozpoznaniu w trybie uproszczonym w dniu 12 listopada 2024 r. sprawy ze skargi M S na postanowienie Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie z dnia 19 czerwca 2024 r. nr KOC/3510/Zs/24 w przedmiocie wydania zaświadczenia żądanej treści 1. uchyla zaskarżone postanowienie oraz poprzedzające je postanowienie organu I instancji; 2. zasądza od Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie na rzecz M S kwotę 597 (pięćset dziewięćdziesiąt siedem) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.
Uzasadnienie
Przedmiotem skargi M. S. jest postanowienie Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie z 19 czerwca 2024 r. (znak: KOC/3510/Zs/24), utrzymujące w mocy postanowienie Prezydenta Miasta [...] z [...] kwietnia 2024 r. (nr [...]) wydania zaświadczenia żądanej treści.
Powyższe rozstrzygnięcie zapadło w następującym stanie sprawy:
Wnioskiem z 2 kwietnia 2024 r. M. S. wystąpili o wydanie zaświadczenia o zgodności zamierzonego sposobu użytkowania obiektu budowlanego z obowiązującym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego dotyczącego zmiany sposobu użytkowania istniejącego budynku gospodarczego na budynek handlowo-usługowy, na działce nr [...] z obrębu [...] przy ul. B. w W. na terenie Dzielnicy [...]. Zamierzonym sposobem użytkowania budynku będzie funkcja handlowo-usługowa (wnioskodawca nie uściślili profilu projektowanej działalności).
Na wezwanie organu, pismem z 17 kwietnia 2024 r. wnioskodawca uzupełnił wniosek, informując, że zmianie sposobu użytkowania podlegać będzie całość powierzchni użytkowej budynku a jej realizacja nie pogorszy stanu środowiska naturalnego działek sąsiednich. Odnośnie rodzaju planowanej działalności wnioskodawcy określili profil projektowanej działalności handlowo- usługowej, jako mieszczący się w zakresie "handlu detalicznego, gastronomii, usług bytowych, sportu i rekreacji, oświaty, kultury, zdrowia i opieki społecznej", "niezwiązany z wytwarzaniem bezpośrednio metodami przemysłowymi dóbr materialnych", mający charakter detaliczny oraz obsługujący lokalną społeczność. Wnioskodawca nie uszczegółowił profilu planowanej działalności w budynku podlegającym zmianie sposobu użytkowania.
