Wyrok WSA w Krakowie z dnia 19 listopada 2024 r., sygn. I SA/Kr 705/24
|Sygn. akt I SA/Kr 705/24 | [pic] W Y R O K W IMIENIU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Dnia 19 listopada 2024 r., Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie, w składzie następującym:, Przewodniczący Sędzia: WSA Paweł Dąbek, Sędziowie: WSA Michał Niedźwiedź (spr.), WSA Urszula Zięba, Protokolant: specjalista Bożena Piątek, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 19 listopada 2024 r., sprawy ze skargi O. S.A. z siedzibą w K. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 26 czerwca 2024 r. nr 0111-KDIB2-1.4010.130.2024.2.BJ w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych skargę oddala.
Uzasadnienie
1.1. O. S.A. z siedzibą w K. – nazywana dalej "Spółką", wystąpiła z wnioskiem o wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych. Wniosek ten wpłynął do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej 20 marca 2024 r.
We wniosku tym Spółka wyjaśniła, że jest przedsiębiorstwem zajmującym się produkcją odzieży sportowej, jak również w ramach własnych marek zajmuje się dystrybucją żywności funkcjonalnej oraz suplementów diety.
Spółka w ramach swojej działalności gospodarczej podejmuje współpracę ze sportowcami, a także z różnego rodzaju zgromadzeniami klubów sportowych i klubami sportowymi w rozumieniu art. 28 ust. 1 ustawy z 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2023 r. poz. 2048 ze zm.; dalej jako "ustawa o sporcie").
Spółka przedstawiła trzy kategorie podmiotów z którymi podejmuje współpracę:
- stowarzyszenia i związki stowarzyszeń, tj. związki sportowe w rozumieniu art. 6 ust. 2 ustawy o sporcie, których dochód służy realizacji celów statutowych i nie może być przeznaczony do podziału pomiędzy jego członków;
- kluby sportowe w rozumieniu art. 28 ust. 1 ustawy o sporcie;
- pozostałe podmioty tj. spółki stworzone w celu zarządzania ligą zawodową w rozumieniu art. 15 ustawy o sporcie.
W ramach współpracy strony dokonując takich uzgodnień, że pomiędzy stronami każdorazowo zachowywana jest równowaga świadczeń – a w konsekwencji zastosowany jest schemat tzw. sponsoringu właściwego.
