Czy urząd ma obowiązek wysyłki elektronicznej upomnienia do dłużnika
PROBLEM
W związku z nałożonym obowiązkiem od 1 stycznia 2025 r. na podmioty publiczne wysyłania korespondencji do strony za pomocą Publicznej Usługi Doręczenia Elektronicznego, zwracam się z prośbą o udzielenie informacji, czy urząd występując jako wierzyciel i wysyłając do dłużnika upomnienie, jeżeli strona posiada adres do korespondencji elektronicznej (ADE) w BAE, ma obowiązek wysyłki elektronicznej upomnienia? Czy upomnienie elektroniczne, oprócz pouczeń wskazanych w rozporządzeniu w sprawie danych zawartych w upomnieniu, winno dodatkowo zawierać następujące pouczenia: "1) Na zobowiązanego, który nie zawiadomił organu egzekucyjnego o zmianie adresu miejsca zamieszkania lub siedziby, może być nałożona kara pieniężna (art. 168d § 3 pkt 1lit. a tiret pierwsze upea) do wysokości 3800 zł (art. 168d § 1 upea); 2) Kwalifikowany podpis elektroniczny ma skutek prawny równoważny podpisowi własnoręcznemu (art. 25 ust. 2 rozporządzenia Paramentu Europejskiego i Rady (UE) nr 910/2014 z dnia 23.07.2014 w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym oraz uchylające dyrektywę 1999/93 WE); 3) Upomnienie generowane automatycznie może nie zawierać podpisu osoby upoważnionej do działania w imieniu wierzyciela (art. 15 § 1b upea) - w przypadku braku wizualizacji podpisu elektronicznego".
