Ewidencja księgowa dochodu z tytułu wynagrodzenia dla płatnika
Jak ująć w ewidencji księgowej jednostki wynagrodzenia dla płatnika składek z tytułu wykonywania zadań związanych z ustalaniem prawa do świadczeń z ubezpieczenia chorobowego? Czy dochód taki należy wykazać w sprawozdaniu Rb-27S?
Płatnikom składek, którzy wykonują zadania związane z ustalaniem prawa do świadczeń i ich wysokości oraz wypłatą świadczeń z ubezpieczenia chorobowego, Zakład Ubezpieczeń Społecznych obowiązany jest wypłacać wynagrodzenie. Podstawę prawną stanowi rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 14 grudnia 1998 r. w sprawie wysokości i trybu wypłaty wynagrodzenia płatnikom składek z tytułu wykonywania zadań z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa (dalej: rozporządzenie w sprawie wysokości wypłaty wynagrodzenia płatnikom składek).
Prawo do zasiłków i ich wysokość ustalają i wypłacają tylko ci płatnicy składek na ubezpieczenie chorobowe, którzy zgłaszają do ubezpieczenia chorobowego powyżej 20 ubezpieczonych według stanu na dzień 30 listopada poprzedniego roku.
