Wyrok WSA w Krakowie z dnia 8 maja 2025 r., sygn. III SA/Kr 1413/24
Przepisy uchwały Rady Miasta Zakopane różnicujące prawa korzystania z przystanków na podstawie kryteriów geograficznych naruszają granice ustawowego upoważnienia z art. 15 ustawy o publicznym transporcie zbiorowym; ograniczenia te są nieważne. Określenie funkcji przystanków zgodne z przepisami.
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Renata Czeluśniak Sędziowie: WSA Ewa Michna (spr.) WSA Maria Zawadzka Protokolant starszy referent Dominika Duda-Malik po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 8 maja 2025 r. sprawy ze skargi S. M. oraz B. S. na uchwałę Rady Miasta Zakopane z dnia 14 marca 2024 r. nr LVI/727/2024 w sprawie zmiany uchwały dotyczącej określenia przystanków komunikacyjnych i dworca, których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina Miasto Zakopane udostępnionych dla operatorów i przewoźników oraz warunków i zasad korzystania z tych obiektów położonych na terenie Miasta Zakopane I. stwierdza nieważność zaskarżonej uchwały w części § 1 ust. 1 pkt 1 tiret 1 i 2 w zakresie funkcji przystanków wymienionych w pkt 1-3 tabeli zawierającej wykaz przystanków w pozycjach 135-137 oraz 18-21 i 75-78; II. w pozostałym zakresie skargi oddala; III. zasądza od Gminy Miasto Zakopane na rzecz skarżącego S. M. kwotę 797 (siedemset dziewięćdziesiąt siedem) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania; IV. zasądza od Gminy Miasto Zakopane na rzecz skarżącego B. S. kwotę 797 (siedemset dziewięćdziesiąt siedem) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.
