Wiążąca informacja stawkowa z dnia 28 maja 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, 0111-KDSB1-1.440.82.2025.4.ND
WIS USŁUGA (ŚWIADCZENIE KOMPLEKSOWE) – pomiar, zaprojektowanie, wykonanie, dostarczenie oraz montaż zabudowy meblowej kuchennej w budynku mieszkalnym jednorodzinnym
Na podstawie art. 42a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2024 r. poz. 361 ze zm.), zwanej dalej ustawą, po rozpatrzeniu wniosku (…) z dnia 26 lutego 2025 r. (data wpływu 26 lutego 2025 r.), uzupełnionego pismami z dnia 31 marca 2025 r. (data wpływu 31 marca 2025 r.) oraz 13 maja 2025 r. (data wpływu 13 maja 2025 r.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wydaje niniejszą wiążącą informację stawkową.
Przedmiot wniosku: usługa (świadczenie kompleksowe) - pomiar, zaprojektowanie, wykonanie, dostarczenie oraz montaż zabudowy meblowej kuchennej w budynku mieszkalnym jednorodzinnym
Opis usługi:Wnioskodawca realizuje świadczenie kompleksowe, w ramach którego wykonuje następujące czynności: pomiar, zaprojektowanie, wykonanie, dostarczenie oraz montaż zabudowy meblowej kuchennej.
Każda z wykonywanych czynności przyczynia się do efektywniejszego osiągnięcia celu, jakim jest stworzenie i montaż wysokiej jakości, dopasowanej do indywidualnych potrzeb klienta zabudowy kuchennej.
Wynagrodzenie Wnioskodawcy kalkulowane jest dla całości złożonego świadczenia, bez podziału na poszczególne czynności, a to z uwagi na fakt, że Klient zainteresowany jest nabyciem całego świadczenia, a nie nabyciem jego elementów składowych. Klient nie jest zainteresowany wyłącznie dostarczeniem samych elementów, albowiem dopiero ich profesjonalny montaż powoduje, że zabudowa jest w pełni funkcjonalna i bezpieczna w użytkowaniu.
Nabywca (klient) oczekuje zarówno wykonania, dostawy, jak i montażu zabudowy meblowej, jeden element bez drugiego nie ma dla nabywcy praktycznej przydatności. Klient oczekuje, że nabędzie usługę, jako całość, a nie że będzie zmuszony do oddzielnego nabywania poszczególnych jej składników. Każda z czynności jest na tyle ściśle ze sobą związana, że w przypadku ich rozdzielenia nie miałaby dla nabywcy istotnej wartości oraz przeczyłaby celowi, który klient chce osiągnąć.
