eporadnia.infor.pl 1/2000 z 01.01.2000
Porada aktualna
na dzień 07.12.2025
Data publikacji: 24.06.2025
Jak rozliczyć koszty podróży zagranicznej agenta turystycznego
PROBLEM
Zwracam się z prośbą o pomoc w ustaleniu prawidłowości rozliczenia kosztów podróży zagranicznej. Klient wykonuje pracę agenta turystycznego na terenie Polski, jednak ze względu na specyfikę zawodu często odbywa podróże poza granice kraju. Gromadzi koszty poniesione podczas takich wyjazdów, które następnie rozlicza w ramach delegacji. Delegacja obejmuje dietę oraz zestawienie wszystkich poniesionych kosztów. Czy każdy koszt wynikający z podróży zagranicznej powinien być przeliczany i księgowany osobno na podstawie dokumentów źródłowych (faktury m.in. za wyżywienie, nocleg, taksówki, przeloty)? Czy można zaksięgować całość kosztów podróży tylko na podstawie rozliczenia delegacji?
