Gdzie powinny być opodatkowane usługi marketingowe świadczone przez dostawcę z Rumunii
PROBLEM
Nasza spółka została obciążona za partnerstwo w konferencji w Rumunii. Dostawca obciążył nas fakturą z adnotacją reverse charge. Na fakturze wpisano „Usługi marketingowe”. Dostawca tłumaczy, że wynika to z faktu, że wybrany pakiet obejmuje szereg usług wykraczających poza zwykłą obecność. Należą do nich: obecność na stoisku wystawienniczym, logo firmy wyświetlane na materiałach wydarzenia, uwzględnienie w newsletterach i postach w mediach społecznościowych na naszych oficjalnych kanałach, oraz obecność prelegenta firmy podczas wydarzenia. Dostawca tłumaczy, że "w związku z tym usługi te wchodzą w zakres szerszego pakietu marketingowego, a nie sprzedaży pojedynczych biletów. Gdybyśmy opisali to po prostu jako „Udział w konferencji” mogłoby to oznaczać sprzedaż biletów dla uczestników, co nie ma tutaj miejsca - Twoja firma bierze udział jako partner, a nie jako stały uczestnik". Czy w związku z powyższym dostawca ma rację? Czy transakcja powinna być zgodnie z dyrektywą opodatkowana w kraju dostawcy, tam gdzie rzeczywiste świadczenie usług?
