Wiążąca informacja stawkowa z dnia 8 lipca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, 0112-KDSL2-1.440.185.2025.3.MW
WIS USŁUGA – zajęcia korekcyjno-kompensacyjne skierowane do dzieci i młodzieży.
Na podstawie art. 42a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2025 r., poz. 775), zwanej dalej ustawą, po rozpatrzeniu wniosku (…) z dnia 13 kwietnia 2025 r. (data wpływu 13 kwietnia 2025 r.), uzupełnionego pismami: z dnia 19 maja 2025 r. (data wpływu 19 maja 2025 r.), z dnia 9 czerwca 2025 r. (data wpływu 9 czerwca 2025 r.) oraz z dnia 7 lipca 2025 r. (data wpływu 7 lipca 2025 r.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wydaje niniejszą wiążącą informację stawkową.
Przedmiot wniosku: usługa – zajęcia korekcyjno-kompensacyjne skierowane do dzieci i młodzieży (…)
Opis usługi:
Wnioskodawca w ramach prowadzonej działalności wykonuje usługi w zakresie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych. Usługi prowadzone są przez pedagogów (terapeutów pedagogicznych) z przygotowaniem pedagogicznym. Zajęcia odbywają się w stacjonarnym gabinecie pedagogicznym, odpowiednio wyposażonym w pomoce dydaktyczne i narzędzia do prowadzenia terapii. Przedmiotowa usługa jest skierowana do dzieci i młodzieży (…) z trudnościami w nauce, w szczególności z rozpoznanymi:
·specyficznymi trudnościami w uczeniu się (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia),
·trudnościami koncentracji i uwagi (np. ADHD),
·zaburzeniami rozwoju psychoruchowego,
·opóźnieniem rozwoju funkcji percepcyjno-motorycznych.
Dzieci te mogą mieć również współistniejące trudności emocjonalne i społeczne wynikające z trudności szkolnych.
Usługa polega na prowadzeniu zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, które mają na celu wspieranie rozwoju dziecka poprzez niwelowanie trudności w uczeniu się, poprawę umiejętności czytania i pisania, wzmacnianie funkcji percepcyjno-motorycznych i słuchowo-językowych, poprawę koncentracji uwagi, pamięci, orientacji przestrzennej, a także rozwijanie motoryki małej. Zajęcia są dostosowane do indywidualnych potrzeb dziecka, na podstawie wcześniejszej diagnozy i dokumentacji (np. opinii z poradni psychologiczno-pedagogicznej).
