edukacja
Uczniowie na celowniku marketingu
Zniżki za dobre oceny mają nagradzać uczniów. Eksperci, w tym rzeczniczka praw dziecka, uważają, że mogą również wywoływać presję i szkodzić
Sieci handlowe oferują dzieciom bonusy za dobre oceny
Tuż przed zakończeniem roku szkolnego rzeczniczka praw dziecka Monika Horna-Cieślak zaapelowała do przedsiębiorców o rezygnację z promocji opartych na ocenach. Ale apel w wielu przypadkach pozostał bezskuteczny – rabaty za noty na świadectwach dla uczniów przygotowały m.in. Empik i MediaMarkt. Najwięcej emocji wzbudziła jednak akcja „Płacimy za oceny” Media Expert. RPD skierowała na tę sieć handlową skargę do Rady Reklamy. Powód? Jak podkreśliła w oświadczeniu, promocja faworyzuje uczniów z najwyższymi ocenami i sugeruje, że wartość dziecka zależy od wyników w nauce. A to może odbić się m.in. na zdrowiu psychicznym.
