infrastruktura
Nawrocki zacznie od lobbowania za CPK
Nowy prezydent w czwartek pokaże ustawę, która ma usprawnić budowę CPK. PiS w razie powrotu do władzy chce zaś wrócić do budowy „solidarnościowych” linii PKP
Karol Nawrocki już dzień po zaprzysiężeniu – w najbliższy czwartek pokaże projekt ustawy, która ma wrócić do idei realizacji Centralnego Portu Komunikacyjnego z czasów rządów PiS. Teraz spór w mniejszym stopniu dotyczy samego lotniska w Baranowie, do którego budowy już ponad rok temu przekonała się rządowa koalicja. Projekt ustawy stworzony wspólnie ze stowarzyszeniem „Tak dla CPK”, którego szefem jest były wiceprezes LOT Maciej Wilk, ma w dużej mierze akcentować konieczność budowy szybkich linii kolejowych do średnich i mniejszych miast. Nieprzypadkowo zatem na miejsce prezentacji ustawy otoczenie prezydenta elekta wybrało Kalisz, z którym wiąże się spór o sposób przeprowadzenia tam szybkiej linii kolejowej Igrek. Mają nią przejeżdżać m.in. pociągi dużych prędkości kursujące z Warszawy do Poznania. Poprzednia władza zakładała, że główna trasa Igreka będzie prowadzić przez istniejącą stację PKP w
