Wyrok NSA z dnia 27 maja 2025 r., sygn. III FSK 37/24
Publiczne rozpowszechnianie znaków towarowych napojów alkoholowych stanowiące reklamę, zgodnie z art. 21 ustawy o wychowaniu w trzeźwości, podlega opłacie, o ile służy popularyzacji tych znaków. Intencje stron umowy nie determinują kwalifikacji działań jako reklamy lub promocji.
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Anna Dalkowska, Sędzia NSA Paweł Borszowski, Sędzia NSA Bogusław Woźniak (sprawozdawca), Protokolant asystent sędziego Ewa Gil, po rozpoznaniu w dniu 27 maja 2025 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej "G." sp. z o.o. z siedzibą w L. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Białymstoku z dnia 11 października 2023 r., sygn. akt I SA/Bk 305/23 w sprawie ze skargi "G." sp. z o.o. z siedzibą w L. na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Białymstoku z dnia 7 czerwca 2023 r., nr 2001-IOA.4108.1.2023 w przedmiocie opłaty od usługi reklamy napojów alkoholowych 1) oddala skargę kasacyjną, 2) zasądza od "G." sp. z o.o. z siedzibą w L. na rzecz Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Białymstoku kwotę 2700 (słownie: dwa tysiące siedemset) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego, 3) postanawia sprostować oczywistą omyłkę pisarską w sentencji wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Białymstoku z dnia 11 października 2023 r., sygn. akt I SA/Bk 305/23 w ten sposób, że zamiast siedziby strony skarżącej: "w C." wpisać "w L.".
