KSeF 2.0 – co biuro rachunkowe musi wiedzieć przed wejściem w życie obowiązku

Lekcja 1 z 1
Obowiązek korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) zbliża się wielkimi krokami, a biura rachunkowe będą odgrywać kluczową rolę w jego wdrożeniu. Jak przygotować siebie i klientów na zmiany? Co będzie wymagało szczególnej uwagi? Jak poradzić sobie z typowymi wyzwaniami związanymi z KSeF? Podczas szkolenia ekspert skupia się na praktycznych aspektach i najczęstszych pytaniach, z jakimi już dziś mierzą się księgowi.
Program szkolenia:
1. Obowiązek KSeF 2.0 – co, kiedy i kogo obejmie?
Status prac MF i projektowanych zmian (aktualny harmonogram)
Podmioty objęte obowiązkiem a dobrowolność przed 2026 r.
2. KSeF 2.0 w praktyce – jak to będzie wyglądać dla klientów biura?
Co zmienia się dla podatnika?
Faktura ustrukturyzowana – co musi zawierać?
Autoryzacja, tokeny, rola pełnomocnictw
Faktury B2C a KSeF 2.0
Załączniki do faktur – uproszczenie czy komplikacja?
Pozostałe istotne kwestie związane z KSeF 2.0
Przykłady użycia systemu w codziennej pracy (automatyzacja procesów obiegu dokumentów)
3. Rola biura rachunkowego w obsłudze KSeF 2.0
Co musi wiedzieć i mieć biuro, by działać w imieniu klienta?
Przekazywanie faktur: kto, jak i na jakich zasadach
Współpraca z klientem – nowe obowiązki, dobre praktyki
4. Najczęstsze problemy, wyzwania i ryzyka
Problemy techniczne i operacyjne
Klienci bez systemów – jak sobie radzić?
Ryzyko błędów i opóźnień a odpowiedzialność
W drugiej części szkolenia ekspert odpowiada na pytania uczestników zadane na czacie.
Program szkolenia:
1. Obowiązek KSeF 2.0 – co, kiedy i kogo obejmie?
Status prac MF i projektowanych zmian (aktualny harmonogram)
Podmioty objęte obowiązkiem a dobrowolność przed 2026 r.
2. KSeF 2.0 w praktyce – jak to będzie wyglądać dla klientów biura?
Co zmienia się dla podatnika?
Faktura ustrukturyzowana – co musi zawierać?
Autoryzacja, tokeny, rola pełnomocnictw
Faktury B2C a KSeF 2.0
Załączniki do faktur – uproszczenie czy komplikacja?
Pozostałe istotne kwestie związane z KSeF 2.0
Przykłady użycia systemu w codziennej pracy (automatyzacja procesów obiegu dokumentów)
3. Rola biura rachunkowego w obsłudze KSeF 2.0
Co musi wiedzieć i mieć biuro, by działać w imieniu klienta?
Przekazywanie faktur: kto, jak i na jakich zasadach
Współpraca z klientem – nowe obowiązki, dobre praktyki
4. Najczęstsze problemy, wyzwania i ryzyka
Problemy techniczne i operacyjne
Klienci bez systemów – jak sobie radzić?
Ryzyko błędów i opóźnień a odpowiedzialność
W drugiej części szkolenia ekspert odpowiada na pytania uczestników zadane na czacie.
Szkolenie aktualne
na dzień 05.12.2025
Data dodania: 08.09.2025
Czas: 59 minut 33 sekund
Autor:
Kurs zawiera:
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00

