Wiążąca informacja stawkowa z dnia 8 września 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, 0112-KDSL2-2.440.337.2025.3.IH
WIS USŁUGA – udostępnianie interaktywnej podłogi do gier sportowo-ruchowych.
Na podstawie art. 42a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2025 r., poz. 775, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, po rozpatrzeniu wniosku (…) z dnia 30 czerwca 2025 r. (data wpływu 30 czerwca 2025 r.), uzupełnionego pismem z dnia 27 lipca 2025 r. (data wpływu 27 lipca 2025 r.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wydaje niniejszą wiążącą informację stawkową.
Przedmiot wniosku: usługa – udostępnianie interaktywnej podłogi do gier sportowo-ruchowych
Opis usługi: W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Wnioskodawca, po wykupieniu przez klienta biletu wstępu, udostępnia na określony czas urządzenie w postaci interaktywnej podłogi do gier sportowo-ruchowych, zlokalizowane w wynajmowanym lokalu użytkowym. Interaktywna podłoga to system wyświetlający gry i animacje na powierzchni podłogi przy użyciu czujnika ruchu. Podłoga interaktywna reaguje na ruchy użytkownika, umożliwiając interakcję poprzez skakanie, bieganie. Urządzenie ma własny zestaw zainstalowanych gier sportowo-ruchowych, które obejmują aktywności takie jak: zręcznościowe zabawy ruchowe, gry w zbieranie elementów, gry zespołowe z punktacją i czasem, ćwiczenia motoryki i refleksu. System multimedialny na bieżąco analizuje ruch użytkownika i reaguje na niego w czasie rzeczywistym, co zwiększa zaangażowanie i wspiera rozwój koordynacji ruchowej oraz sprawności fizycznej. Z urządzenia mogą korzystać dzieci, młodzież i dorośli. Użytkownik korzysta z podłogi samodzielnie, bez udziału instruktora czy animatora. Wnioskodawca jedynie uruchamia podłogę interaktywną i w zależności od wieku Uczestnika udostępnia na panelu multimedialnym pakiet gier. Natomiast Użytkownik z dostępnego na panelu pakietu gier wybiera grę dla siebie i ustala poziom trudności. Grę można w każdym momencie zmienić na inną z kilku dostępnych na panelu. Każda gra trwa określony czas, a podczas wykupionego biletu czasowego uczestnicy mogą korzystać z różnych dostępnych scenariuszy. Klient korzysta z infrastruktury w celach rekreacyjnych i aktywności fizycznej. Ponadto, klient oczekuje bezpiecznej i atrakcyjnej formy aktywności fizycznej, rozrywki ruchowej, rozwijającej koordynację, refleks i współpracę w grupie, a także atrakcyjnej, nowoczesnej i interaktywnej formy spędzania czasu.
