Wiążąca informacja stawkowa z dnia 8 września 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, 0112-KDSL2-1.440.398.2025.3.SG
WIS USŁUGA - prowadzenie zajęć edukacyjnych dla dzieci w wieku (…) lat, które odbywają się w formie warsztatów (…).
Na podstawie art. 42a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2025 r., poz. 775, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, po rozpatrzeniu wniosku(…) z dnia 8 lipca 2025 r. (data wpływu 8 lipca 2025 r.), uzupełnionego pismami z dnia 21 i 25 sierpnia 2025 r. (data wpływu 21 i 25 sierpnia 2025 r.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wydaje niniejszą wiążącą informację stawkową.
Przedmiot wniosku: usługa – prowadzenie zajęć edukacyjnych dla dzieci w wieku (…) lat, które odbywają się w formie warsztatów z robotyki (…)
Opis usługi: Wnioskodawczyni prowadzi zajęcia edukacyjne dla dzieci w wieku (…), które odbywają się w formie cyklicznych warsztatów (…) z robotyki przy użyciu (…). Przedmiotowe zajęcia prowadzone są przez instruktorów, trwają określony czas (…) i mają ustaloną strukturę: wprowadzenie, część warsztatowa, podsumowanie. Ponadto uczestnicy pracują w małych zespołach (…), co sprzyja współpracy i wzajemnej pomocy. Zajęcia mają charakter praktyczny, projektowy i ogólnorozwojowy. Uczestnicy uczą się podstaw inżynierii, konstruowania prostych mechanizmów oraz logicznego myślenia poprzez zabawę edukacyjną. Głównym celem zajęć jest rozwijanie kompetencji ogólnych dzieci i młodzieży, takich jak: praca zespołowa, kreatywność, rozwiązywanie problemów, koordynacja ręka-oko, a także koncentracja i logiczne myślenie. Po zakończeniu zajęć uczestnicy: potrafią zbudować prosty model techniczny (…) i wprowadzić podstawowe polecenia sterujące; rozumieją związek pomiędzy konstrukcją, a jej działaniem; rozwijają umiejętności logicznego myślenia, współpracy i kreatywnego podejścia do zadania. Warsztaty nie zastępują szkolnego programu nauczania, lecz stanowią jego uzupełnienie. Uczestnicy dzięki nim: lepiej rozumieją zależności między teorią a praktyką; rozwijają umiejętności, które wspierają naukę szkolną (matematyka, przyroda, informatyka, fizyka); zdobywają doświadczenia społeczne i techniczne przydatne w dalszej edukacji i życiu codziennym. Dzieci uczestniczą w zajęciach przede wszystkim w ramach pozalekcyjnych form edukacji o charakterze rekreacyjno-rozwojowym. Warsztaty będące przedmiotem wniosku przeprowadzane są w salach dydaktycznych lub innych pomieszczeniach przystosowanych do prowadzenia zajęć edukacyjnych, zapewniających odpowiednie warunki techniczne i bezpieczeństwa.
