Wiążąca informacja stawkowa z dnia 26 września 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, 0112-KDSL2-1.440.335.2025.3.SG
WIS ŚWIADCZENIE KOMPLEKSOWE - usługa (świadczenie kompleksowe) – przeprowadzenie w placówce oświatowej programu profilaktycznego dla uczniów klas (…) szkół podstawowych o tematyce (…) wraz z dodatkowymi spotkaniami dla rodziców/opiekunów, materiałami edukacyjnymi dla dzieci i ich rodziców/opiekunów, (…).
Na podstawie art. 42a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2025 r., poz. 775, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, po rozpatrzeniu wniosku (…) z dnia 16 czerwca 2025 r. (data wpływu 16 czerwca 2025 r.), uzupełnionego pismami z dnia: 4 sierpnia 2025 r. (data wpływu 4 sierpnia 2025 r.) oraz 11 września 2025 r. (data wpływu 11 września 2025 r.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wydaje niniejszą wiążącą informację stawkową.
Przedmiot wniosku: usługa (świadczenie kompleksowe) – przeprowadzenie w placówce oświatowej programu profilaktycznego dla uczniów klas (…) szkół podstawowych o tematyce (…) wraz z dodatkowymi spotkaniami dla rodziców/opiekunów, materiałami edukacyjnymi dla dzieci i ich rodziców/opiekunów, (…)
Opis świadczenia: Wnioskodawca świadczy usługi dla organów samorządu terytorialnego jako organów prowadzących placówki oświatowe. Przedmiotem wniosku jest przeprowadzenie w placówce oświatowej programu profilaktycznego o tematyce (…). Główną grupą docelową programu są dzieci w wieku szkolnym (...) klasa szkoły podstawowej). Scenariusze zajęć z dziećmi zawarte w programie opierają się na (…). Podczas zajęć dzieci i ich rodzice/opiekunowie otrzymują materiały edukacyjne (dzieci – (…), a rodzice/opiekunowie – (…)). Podstawową formą zajęć jest wykład oraz warsztaty prowadzone przez wykwalifikowanego wykładowcę. Podczas zajęć wykorzystywane są takie narzędzia dydaktyczne jak praca na forum, burza mózgów, prace w grupach, aktywności ruchowe. Uczniowie otrzymują dyplom ukończenia programu. W ramach zajęć (…) uczniowie otrzymują pomoc psychologiczno-pedagogiczną, ponieważ zajęcia mają charakter profilaktyczno-wychowawczy. (…). W razie potrzeby uczniowie mogą otrzymać indywidualne wsparcie od prowadzących – np. rozmowę, wskazanie instytucji pomocowych, czy skierowanie do psychologa szkolnego.
