Czy gmina powinna przyjąć do ewidencji środki trwałe w podziale na odrębne obiekty inwentarzowe po zakończeniu inwestycji
PROBLEM
Gmina realizuje zadanie inwestycyjne (wydatki majątkowe) pod nazwą „Budowa przystanków autobusowych na terenie Gminy”, w ramach którego będą wybudowane nowe przystanki autobusowe: 1) przystanek autobusowy w miejscowości A, w ramach którego zostanie wykonana nawierzchnia z kostki betonowej oraz stała organizacja ruchu (oznakowanie), a także postawiona zostanie drewniana wiata przystankowa; 2) przystanek autobusowy w miejscowości B, w ramach którego wykonana zostanie podbudowa, nawierzchnia z kostki betonowej oraz stała organizacja ruchu (oznakowanie). Jest to pierwszy etap inwestycji, w kolejnych latach (zgodnie z opracowaną dla tej inwestycji dokumentacją projektową) zostanie tu postawiona także drewniana wiata. Wydatki do poniesienia w 2025 r. na realizację każdego z ww. przystanków przekroczą 10 000 zł. Przystanki będą zlokalizowane przy drodze powiatowej. Czy po zrealizowaniu ww. inwestycji należy przyjąć do ewidencji środków trwałych: 1) środek trwały - przystanek autobusowy (KŚT 291)? 2) środek trwały - przystanek autobusowy jako utwardzenie nawierzchni (KŚT 220) oraz środek trwały - wiata przystankowa (KŚT 109)?
