Zmiana wiążącej informacji stawkowej z dnia 22 października 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, 0110-KSI2-1.442.53.2025.4.BŚ
WIS USŁUGA– zajęcia dla dzieci.
Na podstawie art. 207 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2025 r., poz. 111, z późn. zm.) zwanej dalej „Ordynacją podatkową”, oraz art. 42h ust. 3a pkt 2 w zw. z art. 42h ust. 3 pkt 4 oraz art. 42g ust. 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2025 r., poz. 775 z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą”,
Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej
w związku ze stwierdzeniem nieprawidłowości w wiążącej informacji stawkowej (WIS) z dnia 19 lutego 2025 r. nr 0112-KDSL2-2.440.639.2024.2.AS, określającej dla usługi – zajęcia (…) dla dzieci w wieku (…) lat:
–w rozstrzygnięciu: PKWiU 2015 – 85.60.10.0
–w stawce podatku od towarów i usług: 8%
–w podstawie prawnej: art. 41 ust. 2 ustawy w zw. z art. 146ef ust. 1 pkt 2 ustawy w zw. z poz. 53 załącznika nr 3 do ustawy,
zmienia z urzędu wyżej wymienioną decyzję określając:
–Przedmiot wniosku: usługa – zajęcia (…) dla dzieci w wieku (…) lat.
–Opis usługi: Zajęcia (…) przeznaczone są dla dzieci w wieku (…) lat. Dzieci uczestniczą w zajęciach po wcześniejszym podpisaniu umowy przez rodziców. Zajęcia prowadzone są przez zatrudnionego psychologa, w grupie i mają na celu wspieranie rozwoju umiejętności interpersonalnych dzieci, takich jak komunikacja, współpraca, rozwiązywanie konfliktów, rozumienie emocji oraz radzenie sobie z trudnymi sytuacjami społecznymi. Trening umiejętności odbywa się w formie cyklicznych zajęć (…), podczas których dzieci uczą się poprzez różnorodne ćwiczenia, symulacje sytuacyjne oraz zabawy terapeutyczne. Zajęcia przygotowują dzieci do lepszego korzystania z edukacji przedszkolnej i szkolnej. Nabywca oczekuje, że dziecko nabierze śmiałości, będzie potrafiło sygnalizować swoje potrzeby, stawiać granice, wspierać i pomagać innym. Podczas zajęć oferowane jest dzieciom wsparcie psychologiczne w trudnych sytuacjach – smutkach, złości. Po każdych zajęciach psycholog kieruje do opiekunów informacje związane z przebytymi zajęciami, informuje o zachowaniu dzieci, ich sytuacjach kryzysowych oraz kieruje wskazówki dotyczące pracy rodzica z dzieckiem w domu.
