edukacja
Rekomendacje do poprawki
Instytut Badań Edukacyjnych przeprasza, resort oczekuje pilnych wyjaśnień. Prace ekspertów nad rekomendacjami dotyczącymi prac domowych zostaną powtórzone
Zgodnie z nowymi propozycjami Instytutu Badań Edukacyjnych tradycyjne prace domowe miałyby zostać zastąpione „pracami własnymi” uczniów
Zmiana zasad dotyczących zadawania prac domowych to pokłosie obietnicy wyborczej premiera Donalda Tuska. Decyzją minister Barbary Nowackiej od kwietnia 2024 r. nauczyciele klas I–III mogą zadawać jedynie ćwiczenia usprawniające motorykę małą, a w klasach IV–VIII – zadania są nieobowiązkowe i niepodlegające ocenie. Z czasem rodzice i nauczyciele dostrzegli szereg negatywnych skutków wprowadzonych regulacji. W odpowiedzi na głosy krytyki Ministerstwo Edukacji Narodowej zleciło Instytutowi Badań Edukacyjnych ewaluację reformy. Na początku października IBE przedstawił wstępne wyniki raportu, w którym wypowiadali się dyrektorzy i nauczyciele. Na pierwszy rzut oka wyglądały nieźle: ankietowani przyznali, że dzieci mają więcej czasu na odpoczynek, są mniej zestresowane i przeciążone.
