Wiążąca informacja stawkowa z dnia 30 października 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, 0111-KDSB2-1.440.256.2025.3.MW
WIS USŁUGA - masaż
Na podstawie art. 42a ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 775 ze zm.), zwanej dalej „ustawą”, po rozpatrzeniu wniosku (…) z 28 sierpnia 2025 r. (ta sama data wpływu), uzupełnionego pismem z 23 września 2025 r. (ta sama data wpływu), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wydaje niniejszą wiążącą informację stawkową.
Przedmiot wniosku: usługa - Masaż (…)
Opis usługi: Masaż (…) wykonywany jest w gabinecie masażu, przez wykwalifikowanych masażystów. Łączny czas trwania zabiegu to 60 minut.W celu wykonania usługi podejmowane są następujące czynności:
1. Przygotowanie stanowiska pracy - 5 min;
2. Przyjęcie klienta i weryfikacja formalna - 7 min;
3. Masaż pleców - 15 min;
4. Masaż kończyn dolnych - 15 min;
5. Masaż kończyn górnych - 10 min;
6.Masaż karku i głowy - 8 minut;
Manualny masaż (…) wykonywany jest w spokojnym tempie, często z użyciem neutralnych olejków lub balsamów w celu zwiększenia komfortu klienta. Celem masażu jest zapewnienie uczucia odprężenia i wyciszenia, zmniejszenie napięcia psychofizycznego, wsparcie procesu relaksacji po zajęciach rekreacyjnych. Usługa ma charakter rekreacyjny, nie medyczny. Przed wykonaniem masażu nie jest wymagana konsultacja lekarska.
Rozstrzygnięcie: PKWiU 2015 - 96.04
Stawka podatku od towarów i usług: 23%
Podstawa prawna: art. 41 ust. 1 ustawy w zw. z art. 146ef ust. 1 pkt 1 ustawy
Cel wydania WIS: określenie stawki podatku od towarów i usług
UZASADNIENIE
28 sierpnia 2025 r. Wnioskodawca złożył wniosek, uzupełniony 23 września 2025 r. w zakresie sklasyfikowania usługi „Masaż (…)” na potrzeby określenia stawki podatku od towarów i usług.
W treści pisma w sprawie WIS przedstawiono następujący opis usługi:
(…)
Masaż (…)
Charakter usługi:
Masaż (…) to delikatne i płynne techniki manualne, wykonywane w spokojnym tempie, często z użyciem neutralnych olejków lub balsamów w celu zwiększenia komfortu klienta.
